Translate

26 Kasım 2014 Çarşamba

Patchwork Seccade Yapımı





Eveeet gelelim 2. uygulamam olan çalışmaya. Bu tekniğin adı 9 parça tekniğiymiş. Bunu da yine bir blog incelerken denemeye karar vermiştim.  Bu tarz şeyleri öğrenme aşamasında bloglar gerçekten çok faydalı oluyor. Çok güzel ürünler ve emek isteyen çalışmalar var.


Bir hevesle Başladım 9 parça tekniğine Aslında ne yapacağıma karar veremeyerek başlamış olmama rağmen sonrasında, annemin yoğun isteklerine dayanamayarak kendisine seccade olacaktır.


Neyse tekniği de anlatamaya çalışayım; farklı kumaşlardan önce 9 kare şeklinde parça kesmekle başlıyoruz. Ölçü istediğimiz ebatta olabilir. Bunları 3 er sıralı olacak şekilde yan yana yerleştiriyoruz toplamda 9 parçadan oluşan bir büyük kare oluşacak şekilde yerleştiriyoruz. Parçaları birbirine dikiyoruz. Dikiş payının önemi olmasa da ben uygularken 1cm dikiş payı bırakarak diktim.


Daha önceki yazımda da belirtmiş olduğum gibi henüz dikiş makinem olmadığı için bu çalışmayı da elde yaptım.


Daha sonra ütüleme işlemi yapıyoruz (dikiş paylarını açarak ütülemek gerekiyormuş) ve birleştirdiğimiz kareyi tam ortasından enine ve boyuna keserek 4 kare elde ediyoruz. Kesim işlemi için ben cutter kesici ve kesme matı kullanıyorum. Çok kolay oluyor.


Birbirine göre çaprazda duran parçaları ters çeviriyoruz. (Köşelere bakan parçalar içeriye bakacak şekilde) Ne yazık ki bu aşama için çekilmiş resmim yok ve bu dört kareyi tekrar dikerek birleştiriyoruz sonrasında tekrar ütülüyoruz.


Evet 9 parça tekniğinden oluşturulmuş modelimiz hazır. Ben bununla ne yapsam?  Runner mı olsa acaba diye düşünürken dediğim gibi anneme seccade oldu. Tabi siz kendi zevkiniz ve hayal gücünüz ile farklı çalışmalar yapabilirsiniz.

                                                           Bu birleştirme sonrası görünümü
Buda kedim Ciklet 'ben yaptım' der gibi poz vermiş
Aslında 2 kedi ile dikiş dikmek biraz zor. Sürekli
Oynamak istiyorlar. Yine de onlarsız olmaz :)

Seccade yapacağım için için kendi zevkime göre birleştirme yapabilmek için bu karelerin etrafına kumaş şerit çektim. Ölçüler göz zevkinize kalmış.


Sonrada oluşturduğum 6 parçayı birleştirirken birleştirirken kırmızı kumaş şeritler kullandım. Bu da tamamen sizin zevkinize bağlı ben böyle tercih ettim. Arkası da kırmızı olacak. Sizce nasıl olmuş?  


Yorganlama için metre işi elyaf kullandım. Elyaf biraz kumaştan büyük kesiliyor. Ama sanırım biraz fazla büyük kesmişim :) Yorganlama ipi ve iğnesi de varmış ama bulamadığım için normal dikiş ipi ve iğnesi kullandım.

Yorganlama aşamasında ne yapacağımı düşünürken baklava desenine karar verdim. (bu arada çok güzel ama yeni başlayanlar için zor modeller var internette, ben uygulaması daha basit bir yöntem seçtim.) Yorganlama sonrası hali ama henüz kenarları bitmedi. Biraz sabır isteyen bir iş. Ayrıca ufak bir hatırlatma. Elde yorganlama yapacaksanız mutlaka yüksük kullanın :) Tecrübe ile sabittir.


Yorganlama aşamasında modeli kumaşa geçiriken ıslanınca çıkan renkli kalemler kullanarak deseni aktardım. Çok pratik ürünler. Siz sabun yada farklı üzünler de kullanabilirsiniz.
Çalışmam bitmek üzere bu arada annemin kullanmadığı bir makinası vardı. Onu bana verdi. Bu çalışmamın kenar ve arka kumaş birleştirmelerini onunla dikmeyi düşünüyorum. Sonrasında resimleri tekrar paylaşırım.
Uygulaması kolay bir yöntem siz zevkinize göre ürünler tasarlayabilirsiniz. Ben zevk alarak diktim. Umarım sizde beğenirsiniz. Sizin bu konu ile önerileriniz yada tavsiyeleriniz olursa fikirlerinizi almak isterim.





Kendi uygulamalarım ve daha fazlası için pinterestte beni ziyaret edebilirsiniz.


Mutlu günler dilerim.




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder