Translate

23 Aralık 2015 Çarşamba

Dekopaj Kahve Kutusu Çalışması

Merhabalar,

Türk kahvesi saklamak için bir kutu arayışına girdim. Evde bulunan bir teneke gıda kutusunu dönüştürmeye karar verdim. Ve başladım çalışmalara.
Değişik bir çalışma oldu. Gelelim detaylara;
Malzemeler;
*Pirinç dekopaj kağıdı
*Çeşitli akrilik boyalar,
*Muftelif fırça ve sünger fırçalar
*Sır vernik
*Dekopaj tutkalı
*A4 kağıt (perde desenini çıkartmak için)
*Dekopaj kağıdı

Öncelikle kutumuzu beyaz renk ile alttaki desen kapacak şekilde boyuyoruz. Ben iki kat boyadım.
Konuya uygun olabilecek pirinç dekopaj kağıdını kopartarak obje üstüne dekopaj tutkalı sürerek yapıştırıyoruz. Pirinç dekopaj kağıdını kopartarak deseni çıkartmak makasla kesmekten daha doğal bir geçiş yaratıyor.
İlk kat kuruduktan sonra ikinci kat tutkalı tüm yüzeye uyguluyoruz.
Tamamen kuruduktan sonra uygun renklerde akrilik boyalar ile desen geçişini sağlıyoruz. Buradaki uygulama tamamen zevkinize kalmış.
Bir A4 kağıdına kutunun üst bölümünde yer alan perde desenini oluşturmak için kalem yardımı ile aklımdaki deseni çizdim.
Kenarlardan keserek perde görüntüsü olacak kısmını ayırdım ve kalan kağıt parçasını obje üstüne yerleştirdim ve sünger fırçaya bir miktar beyaz boya alıp boyanın fazlasını boş bir kağıda aktararak süngerde kalan çok az boya ile obje üstündeki perde gelecek kısımı tamponlama yaparak boyadım. Bu şekilde alttaki desenlerin görüntüsün kapatmayan bir tül görüntüsü yarattım. Sonrasında perdenin altında kalan kısımları ve perdenin katlanma çizgilerini ince kontur fırçası ile beyaz çizgiler çekerek oluşturdum. Yine ince fırça ile perdenin uç kısımlarını minik süsler ekledim. Buradaki çalışma da tamamen sizin göz zevkinize ve el becerinize kalıyor.
Böylece kahve tutusu üzerindeki boyama çalışması bitmiş oldu. 2 kat sır vernik uygulayarak ben çalışmayı bitirdim.
Keyifli bir çalışma oldu umarım beğenirsiniz.




Kendi uygulamalarım ve daha fazlası için pinterestte beni ziyaret edebilirsiniz.

https://tr.pinterest.com/periguner/dekopaj-decoupage/

Mutlu Günler Dilerim


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder