Translate

12 Ocak 2016 Salı

Dekoratif Supla Çalışması

Merhabalar,

Hediye amaçlı bir çalışmaya daha başladım.
Kendi kullandığım suplalardan istendiği için başladım zevkli bir çalışmaya.

Malzemeler,
*Mdf obje
*Muhtelif Boyalar (Beyaz-Kırmızı-Yeşi-Mavi-Sarı-Kahverengi)
*Çeşitli fırçalar ve sünger fırça
*Zımpara
*Dekopaj Mediumu
*Dekopaj Tutkalı
*Sır vernik
*Yat verniği
*Tiner
*Pirinç dekopaj kağıdı
*Stencil Şablon
*Stencil fırçası



Öncelikle her zaman olduğu gibi önce zımpara ile başlıyoruz.


İnce bir zımpara işleminden sonra beyaz akrilik boya ile tüm yüzeyi boyuyoruz. Ben rulo fırça kullandım siz zemin fırçası da kullanabilirsiniz.


Dekopaj yapacağımız deseni belirleyerek objeye dekopaj tutkalı ile yapıştırıyoruz. Hava kabarcığı kalmamasına dikkat ediyoruz ve  kuruduktan sonra tekrar tutkalla sabitliyoruz. Ben pirinç dekopaj kağıdı kullandım.


Desenle bütünlük sağlayabilmek içi ben bir tabak yardımı ile deseni yuvarlak içerisine alarak kalan alanları uçuk pembe ile boyadım. Stencil ile kaşık-çatal bıçak deseni uyguladım ve birkaç dal deseni uyguladım.
Kenarlarını ise turkuaz ile boyadım. Karıştırılarak zor bulunan bir renk tecrübe ile sabittir:)) Ama yinede bu rengi karıştırarak buldum. Mavi-çok az yeşil ve beyaz renklerini kullandım.


Kullandığım Stencil şablon. Ben keserek kullandım.Kestikten sonra düzgün bir şekilde objeye yerleştirdim ve stencil fırçası ve beyaza boya ile deseni oluşturdum.


Diğer suplamızı da aynı şekilde tamamladım. Bu sefer kırmızı kiremit arası bir renk oluşturdum.Kırmızı sarı ve biraz kahve tonlarını kullandım.

Kuruduktan sonra bir kat dekopaj tutkalı daha uyguladım ve sonra yat verniği ile vernikledim. Ben suya gireceği için dayanıklı olması adına yat verniği kullandım. Sonra bir kat ince zımpara ve tinerle inceltilmiş 2. kat yat verniği uygulayarak çalışmayı bitirdim.

Çok keyifli bir çalışma oldu umarım beğenir sahibi de.


Mutlu Günler Dilerim.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder